27 Nisan 2021 Salı

Google Reklam Verme Adım Adım Açıklama

Google Reklam Verme Adım Adım Açıklama

En son güncellendiği tarih: 4 gün önce

Google reklam verme adım adım nasıl yapılır bu yazımızda bunu anlatacağım.Google ads reklam verme uygulamasında en temel başlangıc noktası anahtar kelimelerdir.Google ads reklam kampanyaları anahtar kelime odaklı planlanır.

Anahtar kelimelerimiz bizi potansiyel müşterilerinize götürecek nihai araçlardır.



1. Anahtar kelime analizi yapın.


Reklam kampanyamızın temel taşını oluşturan anahtar kelimeleri yine google ads panelinden ve google arama motorundan bulunabilir.Anahtar kelimelerimizi kampanyamızın hedefleri doğrultusunda eşleştiririz.


Anahtar kelimelerinizi belirleyin

Google ads reklam hesabınızda bulunan anahtar kelime planlayıcı aracı ile ücretsiz olarak anahtar kelime analizi yapabilirsiniz.Yine aynı bölümde yer alan Anahtar kelime planlayıcı >Arama hacmi tahminleri alın bölümünden tahmini bütçe planlayabilirsiniz.


Reklam bütçeniz az ise uzun kuyruk kelime öbeklerini tercih ediniz.Uzun kuyruk kelimeler TBM yüksek olsa da dönüşüm oranı daha yüksektir. Reklam bütçe harcamanız büyükse daha genel ifadeleri barındıran kelimelere yönelebilirsiniz.

Kelime öbekleri ( Genelden Özele )

1. Ayakkabı

2. Kadın ayakkabısı

3. Topuklu kadın ayakkabısı

4. Siyah topuklu kadın ayakkabısı

5. Fermuarlı siyah topuklu kadın ayakkabısı


Anahtar kelimelerinizin eşleşme türlerini belirleyin.

Anahtar kelimeleriniz otomatik olarak geniş eşleşme olarak planlanır.Sizler hedefleriniz doğrultusunda anahtar kelimelerinizi değiştirebilirsiniz.

  • Geniş eşleşme

Geniş eşleşme anahtar kelime yapısı daha fazla etkileşime girmesi beklenen kelime eşleşme seçeneğidir.

Geniş eşleşme yapısı gereği yakın ve uzak alakalı arama terimleri tarafından tetiklendiği için geri dönüş oranı düşüktür.Aynı zamanda diğer kelime öbekleri ile karşılaştırıldığında TBM maliyeti daha düşüktür.

Geniş eşleşme arama terimleri konusunda yeterli bilgiye sahip olmadığımızda kampanya başlangıcından bulundurulması önerilir.

Ayrıca potansiyel müşterileriniz arama terimleri kısıtlı olabilmektedir.Bu durumda geniş eşleşmeden başka seçenekte bulunmayabilir.

Herhangi bir işaret içermez.

  • Geniş eşleşme düzenleyici

Geniş eşleşmeye nazaran biraz daha özele yönlendiren eşleşme türüdür.Geniş eşleşme işareti + bulunan kelime sorgularda geçmesi halinde reklam tetiklenecektir.Aksi halde reklam tetiklenmeyecektir. Geniş eşleme düzenleyici ile daha alakalı sorgularda reklamlarınız tetiklenir.

Bu eşleşme seçeniği 2021 yılı itibari ile kullanımdan kalkacaktır.Bunun yerine sıralı kelime eşleşme kullanılması önerilmektedir.


  • Sıralı Eşleşme

Arama sorgularında kelime öbeğinin başına sonuna kelime gelebilir.Yakın alakalı sorgularda çıkabilir.Kullanım şekli “kadın ayakkabısı” tırnak işaretidir.Bu anahtar kelime öbeğinin arasında başka bir kelime olması halinde sorgu sonuçlarında tetiklenmez.

Yakın alakalı kelimeler,bağlaçlar sorgularda yer alması halinde reklamlar tetiklenebilir.

  • Tam Eşleşme

Tam eşleşme seçeneği anahtar kelimelerinizin kontrolünüzün sizde olduğu eşleşme seçeneğidir.Tıklama oranı yüksekliği ve dönüşün oranı en yüksek olma ihtimali olan kelime eşleşme seçeneğidir.

Diğer eşleşme türlerine göre dezavantajları ise,daha az tıklama almaları ve nispeten TBM maliyetlerinin yüksek olmasıdır.

Arama potansiyeli düşük olan kelimelerde tam eşleşme kullanılması halinde reklamınız tetiklenme almayacağı için reklamınız yayımlamayabilir.


  • Negatif anahtar kelimeleri belirleyin

Negatif kelime belirleme anahtar kelime belirlemek kadar önemlidir.Negatif kelimeleri belirlemek reklamınızın hangi arama sorgularında gösterilmesini istemiyorsanız onları belirlemenizi sağlar.Negatif kelimeleri birçok yolla keşfedebilirsiniz.

Not : Negatif kelimeleri belirlerken eşleşme türlerinin kapsamınıda göz önüne alın.

1. Google Ads anahtar kelime aracı

2. Google arama sorguları

3. Hedef kitlenizi empati yaparak negatif arama sorgularını belirleyin.

4. Reklam arama terimleri analizi yaparak negatif kelimeleri belirleyin.

2. Açılış sayfanızın teknik analizini yapın.

Açılış sayfası ( landing page ) reklamların yönlendirildiği hedef sayfa olarak adlandırabiliriz.Bu sayfalar reklamını yaptığımız ürün veya hizmetlerin sayfaları olması geri dönüş için önemlidir.Reklam açılış sayfası olarak ana sayfa yapmak çoğu zaman etkili sonuç vermez.

Landing page ( açılış sayfası) ile ilgili detaylı bilgiyi yazımızdan öğrenebilirsiniz.


Google reklam verdiğiniz açılış sayfalarınızın hızını test edin.

Açılış sayfanızın hızını mutlaka test edin. Google ads reklam hesabınızda,açılış sayfası olarak kullanacağınız sayfaların güncel hız verilerine sahip olması gerekmektedir.Özellikle Mobil cihaz hız verisi son derece önemlidir.

Açılış sayfası hızı 3,5 saniyeden az olan web sitelerinin hemen çıkma oranı % 50 olarak istatistiklere yansımaktadır.Bu da reklam giderlerinizin artmasına neden olur.

Web sayfanızın açılış hızını google pagespeedtool aracı ile test edebilirsiniz.

Mobil cihaz uyumlululuk testi yapın.

Mobil cihaz uyumu web siteleri artık bir zorunluluk olmuştur.

Mobil cihaz kullanım oranı 2020 itibari ile % 75 civarındadır.Bu oran her gün artış göstermektedir.

Web sitenizdeki teferruatlardan kutulun.

Çok şey bazen hiçbir şeydir.

Pop-up veya girişte bir form talebi istemek gibi işlemleri potansiyel kitlenizin kaçmasına neden olur.

Açılış sayfalarınızda odak noktalarını iyi analiz edin.Sadeliğin gücü ile odak noktalarınızı kullanıcıların hedefine oturtun.

Günümüz internet kullanıcılarının son derece sabırsız olduğunu unutmayın.

En etkili google ads reklam verme stratejisi sadeliğin gücüdür.


2. Açılış sayfanızın içerik analizini yapın.

Reklamlarımızın nihai hedefi kullanıcıları açılış sayfasına yönlendirmektir.Açılış sayfasına giren kullanıcılar bulmak istediklerine hemen ve kolaylıkla ulaşmak isterler.Bu durum gerçekleşmez ise kullanıcılar web sitenizi terk ederler.Bu durumda reklamınız hedefine ulaşmamış ve bütçeniz boşa gitmiş olur.Üstelik google ads algoritmaları bu durumda kalite puanınızı düşürebilir veya reklamınızı durdurabilir.

Anahtar kelime kombinasyonları açılış sayfanızda bulunsun.

Reklamlarda kullanacağınız anahtar kelimeleri,başlıkları ve açıklama metinlerini açılış sayfasında bulundurun.Bu doğru hedef kitleyi bulmanıza sağlar ve kalite puanınızı etkileyen önemli sebeptir.Kalite Puanı ile ilgili makalemizi okuyabilirsiniz.

Kullanıcılara alakalı deneyimler sunmak isteyen google ads ;açılış sayfasının benzeşen bilgiler içermesini daha düşük TBM ile ödüllendirmektedir.

Unutmayın google reklam kullanıcılarına en iyi sonuçları göstermeyi hedef edinmiştir.

Açılış sayfasına harekete geçirici mesaj ekleyin.

Açılış sayfanızda ziyaretçilerin sizinle kolaylıkla iletişime geçmesi için harekete geçirici,iletişim putonları ekleyin.

Harekete geçirici mesaj olarak “Hemen al,Hemen Ara,Şimdi İncele,Şimdi Al,Detaylı Bilgi ,Bize Ulaşın” gibi harekete geçirici mesajları bulundurun.

Potansiyel müşterilerinizi kendi yerinize koyarak harekete geçirici mesajlarınızı etkili olarak kullanabilirsiniz.Güçlü bir silah ama doğru kullanılması gerekmektedir.

Ne satıyorsunuz ?

Google reklam verme platformundan sitenize gelen ziyaretçiler aradıklarını görmek isterler.Sattığınız ürün veya hizmetin önce kullanıcıya olan faydalarından daha sonra detaylardan bahsedin.

Danışmanlık hizmeti sunuyorsanız bunu net olarak anlatmalısınız. Tümden gelim yöntemi ile web sitenizin açılış sayfalarını oluşturmanız son derece önemlidir.

Kullanıcı sitenizin ürünlerini incelerken sürüklenmelidir. Sürüklenme sayfalar arasında veya ürünler arasında olabilir.

Kullanıcıların web sitenizde kolaylıkla dolaşmasını sağlayın.

Başaralı bir reklam modeli satışa dönen reklamdır.

Faydaya odaklanın.

İnsanlar bir ürünü alırken mantıksal ve duygusal yönlerini kullanırlar.Satın alma ihtiyacı duyan insanlar birçok seçeneği inceleyerek bizlere ulaşmış olabilirler.Duygusal pazarlama olarak literatürde yer almaktadır.

“Duygularımızla satın alır mantığımız ile karar veririz “

Ürünün nasıl bir fayda sunacağını özellikle belirtmek son derece önemlidir.Daha sonra detaylı ürün özellikleri ile kullanıcının mantığına hitap edilmelidir.

Lüks spor araba alacak kişi ile C sınıfı araba alacak olan kişi araba almaktadırlar ama farklı faydalar için satın alma yapmaktadırlar.

Garanti,kargo ve diğer önemli bilgileri açılış sayfasında bulundurun.

Ürünleriniz veya hizmetlerinizin bulunduğu sayfalarda kullanıcılara kargo,garanti süresi gibi önemli olduğunuzu düşündüğünüz bilgileri bulundurun.

E –ticaret firmalarının popüler söylemlerinden birisi ücretsiz iade ve ücretsiz kargo dur.

Bu terimler dönüşümü artıran güçlü terimlerdir.Dönüşümü artıran terimlere odaklanın.

Tıklanabilir iletişim butonları kullanıcıya kolaylık sağlar.

Whats-up butonu veya tıklanabilir telefon numaraları dönüşüm artıran önemli bir faktördür.

Referans ve Müşteri Yorumları bulundurun.

Kullanıcılar markanız ile ilgili bir algıya sahip değilse referans veya müşteri yorumları dikkate değer bir bilgilerdir.

Referans veya müşteri yorumları tanınmış bir firma veya kişiden olması kullanıcı ile olan bağınızı artıracaktır.

Sosyal medya bağlantılarında yer alın.

Sosyal medya,kullanıcı ile etkileşime geçilen bir alandır.Nihai karar verici olan kullanıcılar güven tesisi için sosyal medya hesaplarına da göz atmaktadırlar.

Sosyal medyanın etkin olarak kullanılması web sitesi üzerinden sıcak satışa katkı sağlayacaktır.


3. Kampanya oluşturma


  • Kampanya ana yapısını oluşturun.

Hedef belirleyin,kampanya türünü belirleyin,kampanya ayarlarını yapın,reklam gruplarını oluşturun.

Her kampanya için üç metin reklam ve bir duyarlı reklam ağı oluşturmanız önerilir.

E ticaret sitesi veya ürün sayısı fazla ise dinamik arama ağı reklam kampanyası hayat kurtarıcı olabilir.

  • Başlıklarınızı oluşturun.

Reklam başlıkları tıklama oranını ve ger dönüşümü etkileyen en önemli google ads reklam öğesidir.

Google reklamınızı birçok formatta arama sorgularında göstermektedir.

Metin Reklamlarda üç başlık ,duyarlı arama ağı için 15 başlık alanı yer almaktadır.

Başlıklarınız birbirinden farklı hedefe odaklı harekete geçirici başlıklar olmalıdır.

İlk başlık anahtar kelime sorgusu içermesi püf noktasını oluşturmaktadır. İlk başlık reklamınıza dikkat çekmek içi önemlidir.

Başlıklarda harekete geçirici mesajlar bulundurun.Detaylı bilgi,Hemen Ara,Teklif Al,Form Doldur gibi öğeler yer alması önemlidir.

  • Reklam metinlerini oluşturun.

Reklam metinleri google ads tarafından reklam verenlere sunulmuş iki satırdan oluşmaktadır.He satırda 90 harf alanı bulunmaktadır.

Reklam metinlerinde anahtar kelimenizi bulundurun.

Reklam başlığında bulunan harekete geçirici mesajı reklam metinlerinde bulundurun.

Garanti,özel hizmet,ücretsiz kargo veya önemli olduğunu düşündüğünüz bilgilere yer verin.

Dikkatini çekmeyi başardığınız hedef kitlelerinizi web sitenizi ziyaret etmesini sağlayacak bilgilere yer verin.

  • Reklam metinlerini oluşturun.

Reklam metinleri google ads tarafından reklam verenlere sunulmuş iki satırdan oluşmaktadır.He satırda 90 harf alanı bulunmaktadır.

Reklam metinlerinde anahtar kelimenizi bulundurun.

Reklam başlığında bulunan harekete geçirici mesajı reklam metinlerinde bulundurun.Örnek olarak ( hemen incele,şimdi ara,teklif iste,teklif al) harekete geçirici mesajlar etkili oalcaktır.

Garanti,özel hizmet,ücretsiz kargo veya önemli olduğunu düşündüğünüz bilgilere yer verin.

Dikkatini çekmeyi başardığınız hedef kitlelerinizi web sitenizi ziyaret etmesini sağlayacak bilgilere yer verin.

Reklam metinlerinizin web sitenizde bulunması reklam alaka düzeni artıracağından reklam kalite puanına etki edecektir.Yanıltıcı reklamlar vermekten kaçının alakalı reklamlar hem google hem hedef kitleniz tarafından taktir görecektir.

Metinlerde fiyat belirtmişseniz web sitenizin açılış sayfasında da olmasına dikkat edin.

  • Uzantılarınızı oluşturun.

Gerekli olduğuna inandığınız tüm uzantıları kullanın.

Uzantılarınızı google ads reklam farklı kombinasyonlarda arama sorgularında gösterecektir.

  • Yer ve zaman planlaması yapın

  • Demografi ayarlarını yapın.

4. Dönüşümleri oluşturun.

Dönüşümler reklam verenler için olmazsa olmazlar arasında yer almaktadır.Reklam giderlerinizin size dönüşünü öğrenmeden karlı bir google reklam kampanyası yönettiğiniz söylenemez.

Google ads dönüşümleri kurarak reklamlarınızı ölçümlendirebilirsiniz.

Dönüşümler ile reklamlardan gelen telefon,mail,web sitesi ziyaretçileri,ziyaretçi davranışlarını öğrenebilirsiniz.

Google etkili reklam vermenin sırrı dönüşümleri iyi kurgulamaktan geçer.

Dönüşümleri, google analytics ,google tag manager aracılığı ile takip edebilirsiniz.Dönüşüm izleme detaylı anlatım makalemizi okuyabilirsiniz.

Google data studio ile dönüşümlerden elde edilen verileri düzenli olarak otomatik raporlama ile planlayabilirsiniz.

5. Reklamınızı revize edin.

Google ads reklam verme süresince reklamlarımızı sürekli takip etmeliyiz.

Anahtar kelimelerin performansı analiz edilerek gereksiz anahtar kelimeleri elemek bir seçenektir.

Alakasız arama terimlerini negatif anahtar kelime olarak belirleyiniz.

Kampanyalarınızdan performansı düşük olanları iyileştirmeye dönük çalışmalar yapın.

Dönüşümlerden elde edilen veriler ışığında bölgesel ve zamansal planlama yapınız.

6. Sahte tıklamalara önlem alın.


Sahte tıklama aldığınızdan şüpheleniyorsanız bunun gerçek olma ihtimali vardır.Fakat reklam yapınızın sağlıklı olmayışından dolayı sahte tıklama benzeri kullanıcı davranışları olabilmektedir.


Google reklam kampanyanızın açılış sayfasını kontrol edin.Sayfa linki doğru girilmemiş olduğundan hemen çıkma oranı yüksek olabilir.

Geniş eşleşme anahtar kelime kullanımı nedeni ile sitenize alakasız kullanıcılar gelebilir.Alakasız kullanıcıların web sitenizde durma zamanı şüphesiz çok kısa olacaktır.

Web sayfanız çalışmıyor olabilir.Maalesef bu durum hiç yatsınamayacak kadar çok görülmektedir.

Web siteniz google tarafından banlanmış olabilir.

Yukarıdaki koşullar google reklam kampanyasında olmadığını farz edersek sahte tıklamaya maruz kalıp kalmadığınızı öğrenmek gerek.

Sahte tıklama ile ilgili yazımızı okumanızı tavsiye ederim.


Merak edilen önemli konularAHA DETAYLI BİLGİ


Bedava google reklam verme mümkün mü?

Google'da ücretsiz reklam verme mümkün değildir.

Google ads reklam verme ücretli bir hizmettir. Google reklam vermek isteyen tüm kullanıcılar kredi kartı ile ön ödeme yaparak reklam kampanyasını başlatabilir.

Ancak google ads reklam verenlere promosyonlar vermektedir.

Google ads tarafından dönemsel olarak harcamalarınıza paralel olarak promosyonlar vermektedir.Bu promosyanlar 100 lira,300 lira gibi rakamlar olabilmektedir.

Google reklam verme fiyatları ne kadardır?

Google reklam fiyatlarını belirleyen ana etmen kampanyanızda yer alan anahtar kelimelerin TBM ( Tıklama Başına Maliyet)dir.

Google reklam vermek isteyen reklam verenler minimum 14 TL günlük reklam bütçesi ile reklam vermeye başlayabilirler.

Google reklam verme ücretleri tahmini maliyetini öğrenmek için google ads anahtar kelime planlayıcıdan yardım alabilirsiniz.

Neden google ads reklam kampanyamı google reklam uzmanına bırakmalıyım?

Google ads reklamlarınızı kendinizde yürütebilirsiniz.Ancak reklam yönetimi uzun soluklu ve sürekli takip edilmesi ve revize edilmesi gerekir.

Siz kendi işinize odaklanırken sizin adınıza reklam kampanyalarınız google ads reklam danışmanları tarafından daha sağlıklı yönetilir.

Google reklam uzmanı reklamınızı geliştirir ve reklamlardan hedeflediğiniz geri dönüşleri daha etkili ve hızlı şekilde yerin getirir.Böylelikle reklam bütçenizi boşa harcamamış olursunuz.

Başarılı bir google ads reklam kampanyası oluşturmak uzmanlık gerektirmektedir.

Google Reklam Uzmanı Detaylı bilgi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder